Tillid
– på afstand eller tæt på

I mange år har vi været vant til at tænke arbejde som et sted, snarere end som en aktivitet. Men betyder det, at vi ikke arbejder, når vi ikke er fysisk til stede på kontoret og synlige for andre?

Tillid spiller en helt afgørende rolle i det hybride arbejdsliv. Ledere har et naturligt behov for at følge op på opgaver, isæt over for nye eller yngre medarbejdere, som har brug for retning og tryghed. Men denne opfølgning må balanceres med tillid til medarbejdernes kompetencer og ansvarsfølelse, ellers bliver det opfattet som kontrol med risiko for at skabe frustration.

I det hybride arbejdsliv er det tillige vigtigt, at også medarbejderne har tillid til hinanden og stoler på hinandens indsats.

Skab balance mellem tillid, kontrol og opfølgning, når dine medarbejdere arbejder hjemme.

Læs mere

Få gode råd til at skabe et mere tillidsfuldt arbejdsmiljø, når I arbejder på afstand af hinanden.

Læs mere

Tag en dialog i teamet om balancen mellem tillid og kontrol, når I arbejder hjemme.

Læs mere

Skab et mere tillidsfuldt arbejdsmiljø, når I arbejder på afstand af hinanden.

Download

Læs mere om balancen mellem tillid og kontrol i det hybride arbejdsliv, og hvordan medarbejdere kompenserer for at være usynlige.

Læs mere