Gode råd

Her er 5 gode råd til, hvad I skal være særligt opmærksomme på ved afholdelse af møder i det hybride arbejdsliv.

1.

Sørg for, at jeres aftaler om hjemmearbejde understøtter jeres behov for fysiske møder i teamet og på arbejdspladsen. Hvis ikke, se fx tema Fleksibilitet

2.

Respektér en mødeindkaldelse med fremmøde – også selvom det er på en hjemmearbejdsdag.

3.

Start først et hybridmøde, når alle er tilstede både fysisk og online. Undgå at fysiske deltagere holder møde i mødelokalet, inden mødet er startet online, eller efter mødet er sluttet online.

4.

Sørg for det nødvendige udstyr til deltagelse i online- og hybridmøder, fx webcam og headset derhjemme og højttaler, mikrofon og kamera i mødelokaler.

5.

Hav de nødvendige kompetencer til at kunne anvende teknologi til online- eller hybridmøder fx teknologi i mødelokaler eller samarbejdsværktøjer som Teams og Zoom.